
Bacardi Limited — це найбільший у світовому масштабі бренд алкогольної продукції, який підтримують сім поколінь династії Бакарді. «Ми найбільша приватна компанія з виробництва алкоголю на світі», — значиться на офіційному сайті, і це абсолютно заслужене звання підкріплене багаторічною історією Bacardi.
Як все починалося
Майбутній засновник бренду Дон Факундо Бакарді прибув у 15-річному віці на Кубу, щоб працювати у магазинчику свого брата Хосе. Іспанські товари мали популярність у місцевих жителів, тому молодий підприємець накопичив певний капітал для початку своєї справи.
Перший бізнес із торгівлі алкогольною продукцією зазнав невдачі. Магазин Facundo Bacardi y Cia, відкритий в 1843 році, припинив роботу в 1852 році. Страшний землетрус зруйнував половину міста, а потім спалахнула холера, яка забрала життя двох дітей Бакарді, разом із безліччю інших жертв. Дон Факундо повернувся з рідними до Іспанії. Але все ж таки його тягнуло назад, на Кубу. І він вирушив туди знову, щоб побачити повністю розграбований мародерами магазин. Дон Факундо Бакарді став банкрутом і знову прийшов до брата по підтримку. У його плани не входила депресія, і він поступово почав працювати над амбітним проектом.
Справа в тому, що Дон Факундо Бакарді давно мріяв удосконалити смак рому — зробити грубий напій, що обпалює, придатним для вживання в «цивілізованому» суспільстві, щоб його визнали і полюбили навіть аристократи. І розпочалися численні експерименти над методами перегонки рому з якісної сировини, спроби створити ідеальну ферментацію. Справжнє відкриття сталося тоді, коли Бакарді пропустив ром через вугільний фільтр: цей крок усунув домішки та значно пом’якшив смак алкоголю. Потім було прийнято правильне рішення витримати ром у дубовій бочці, а потім купажувати кілька сортів. Записи у спеціальному журналі допомагали експериментатору відстежувати процес, і в результаті вдалося розробити ідеальний продукт, на думку Дона Факундо. М’який, чистий та легкий смак рому Бакарді з характерним ароматом та точною витримкою значно перевершував за якістю багато спиртних напоїв того часу. Нарешті, отримавши бажаний результат у домашньому виробництві, брати Бакарді купують у виробника Джона Нана невеликий завод за 3500 песо для виготовлення рому.
Офіційно історія бренду Бакарді розпочинається 4 лютого 1862 року. Це дата відкриття компанії Bacardi y Compania, якій вдалося дуже швидко змінити репутацію рому. Серед шанувальників нового бренду невдовзі з’явилися представники монарших сімей, знаменитих гурманів та осіб, які мислять незалежно з вищого світу.
Культові символи рома Бакарді
Логотипом бренду стала популярна в усьому світі кажан. Легенда свідчить, що пропозицію внесла Амалія Люсія, дружина Дона Факундо, коли виявила під стелею підвалу безліч кажанів. І за кубинськими, і за каталонськими повір’ями кажан символізує багатство, здоров’я та єдність сім’ї, тому торговельний знак був прийнятий із захопленням і допоміг напою швидко набути популярності.
Компанія має ще одну реліквію — це кокосова пальма, яку висадив син засновника в день відкриття заводу. Дерево доглядали особливо ретельно, і навіть у заповіті Бакарді заборонив зрубувати пальму. Спадкоємці виконали прохання батька і наглядали за культовим деревом, а в період розширення виробництва та спорудження нових будівель залишили кокосову пальму та ділянку навколо незайманими.
Нова сторінка історії: бізнес + політика
Перші зміни у керівництві відбулися 1877 року. Новим керуючим компанії став син Дона Факундо — Еміліо Бакарді. Він займався не лише виробництвом елітного алкоголю, а й підтримкою політичного руху за визволення Куби від впливу іспанських колонізаторів. Фірма Bacardi y Compania як активний учасник процесу допомогла Кубі проголосити незалежність у 1898 році. Еміліо Бакарді був обраний мером Сантьяго, а пізніше — сенатором Республіки Куба (1906).
З інших важливих дат в історії бренду Бакарді варто відзначити:
- 1888 — Bacardi Rum зарахований до «Постачальникам Іспанської королівської родини»;
- 1989-й — на основі рому Bacardi знаменитий на весь світ коктейль Дайкірі з легкої руки Дженнінгса С. Кокса, гірського інженера зі США;
- 1900-й — був уперше змішаний ром Bacardi та кока-кола з додаванням льоду та лимонної скибочки. Це сталося у барі Старої Гавани на прохання капітана американських військ. Новий свіжий смак того ж вечора набув величезної популярності у солдатів і місцевих, а головний тост «Cuba Libre!» дав назву коктейлю.
- 1920 став справжнім проривом для продажу кубинського рому Бакарді. Величезна кількість американців відвідала куб у 20-х роках XX століття після проголошення «сухого» закону в США.
- У 1927 році було вигадано інноваційний маркетинговий хід — під егідою бренду Bacardi організовано першу регату Bacardi-Trophy на кубок Bacardi. З того часу змагання проводяться щорічно.
Кризовий період
До середини XX століття компанія прогресивно розвивалася та розширювала присутність на Кубі та в Іспанії. Однак труднощі прогриміли разом у політичній нестабільності на острові. У міру зростання народного невдоволення проамериканським правлінням Ф. Батісти, сім’я Бакарді розділилася у баченні політичного майбутнього Куби. Одна сторона династії виступала за Батисту, інша стала на бік Ф. Кастро. Обміркувавши всі можливі наслідки кризи, правління компанії приймає правильне рішення: перевести та перереєструвати Bacardi на Багамських островах. Внаслідок революції новий уряд незаконно конфіскував усі кубинські активи компанії (1960 рік), а сім’ї довелося емігрувати до США. Завдані збитки оцінили у 76 мільйонів доларів, і все, що вціліло, залишилося на Багамах.
Згодом династія Бакарді виграла у суді боротьбу за права на торгову марку Bacardi. Революційний кубинський уряд налагодив виробництво рому на конфіскованих заводах, проте без секретних формул смак напою не міг бути оригінальним. Суш вирішив вилучити з продажу підроблений алкоголь та повернути родині Бакарді право на торгову марку та компанію. Щоб вижити, бренду довелося вийти на біржу та розмістити 10% акцій.
Відродження успіху
1965 року компанія Bacardi International Limited здійснює переїзд на Бермудські острови. На перше місце в рейтингу продажів алкоголю в США ром Бакарді вийшов у 1970-х (преміальний сегмент). Вже 1979 року цей бренд перевершив конкурентів із продажу рому у світовому масштабі: реалізовано 16 мільйонів 9-літрових коробів.
Усередині самої династії Бакарді колишньої єдності не було. Це призвело до того, що кілька людей із сім’ї продали свої акції канадським віскі-виробникам Hiram Walker — близько 12% загального обсягу. Пізніше довелося викуповувати акції у всіх власників, дотримуючись рішення керівництва Бакарді про консолідацію активів.
Знакові роки в історії бренду Бакарді
- 200-мільйонний ящик рому був випущений 1983 року.
- Придбання Martini & Rossi Group перетворює Бакарді на одну з п’яти найбільших алкогольних компаній світу.
- З 1996 року керівництвом компанії займається Джордж Рейд — вперше на посаді виявилася людина не з сім’ї Бакарді, проте це не випадково. Колишній сімейний юрист Бакарді очолив підприємство для грамотної юридичної боротьби із урядом Куби за право на торгову марку Havana Club. Під час довгих судових чвар кубинці здійснили кілька пропагандистських атак на Бакарді і компанія досі не отримала можливість контролювати бренд Havana Club.
- Амаретто DiSaronno, віскі Dewars, джин Bombay доповнили портфель компанії Bacardi у 1998 році.
- 2003 — у Пуерто-Ріко відкриває двері Центр відвідувачів «Casa Bacardi», який став великим музеєм компанії.
Найновіша історія бренду Бакарді
Випускається новий продукт – пряний ром Bacardi OakHeart (2011). Вся компанія відзначає 150-річчя бренду та фірмового рому 4.02.2012 року, що є надзвичайною подією та величезним досягненням кількох поколінь знаменитої династії Бакарді. В даний час група Bacardi Limited володіє сотнею алкогольних торгових марок, а загальна кількість працівників на 31 підприємстві по всьому світу складає 6000 чоловік. Щороку в усіх частинах світу продається 200 млн. пляшок рому Бакарді, а оборот компанії вражає — це 3,3 млрд. доларів і шанувальники преміального рому в 150 країнах світу.
За матеріалами onapitkah.info